TENDERLYNS KOST & HÄLSA - KOSTRÅDGIVNING OCH HÄLSOCOACHNING ONLINE

7 snabba tips till mer vardagsmotion i form av promenad

Hej på er!

Ni vet väl att onsdagar betyder Youtube! Idag får nu 7 snabba tips på hur ni kan få mer vardagsmotion i form av promenad. Ni får ta tipsen hur ni vill – men med glimten i ögonen är alltid bra. 😉

Detta inlägg har 4 kommentarer

  1. Härligt – körde tips på mer vardagsmotion under hela september på min blogg, fick några nya tankar av dig här. Tack!

    //Malin

    1. Vardagsmotion är så ju viktigt – men så lätt att prioritera bort också.

  2. Tack för inspirationen! Jag har så ont i ryggen just nu, då jag bär runt på en 10 kilos bebis halva dagarna. Vet du några superbra övningar för ryggen man kan göra hemma utan redskap?

    1. Ja att gå runt och bära på en bebis hela dagarna kan verkligen vara påfrestande för kroppen!
      Jag tänker att det är viktigt att stärka upp musklerna runt hela bålen så att man orkar hålla en bra position medan man bär. https://www.actic.se/inspiration/traningstips/trana-kroppens-karna-4-balovningar/ Här finns exempelvis en del bålövningar utan redskap men samtidigt så vill jag inte tips för mycket eftersom jag inte vet något om din fysik. Kroppen har ju varit med om en stor påfrestning under graviditeten och behöver stärkas upp igen!

      Det finns ju några böcker om träning efter graviditet. Lovisa Sandström t.ex. har en toppenbok.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.

Stäng meny