TENDERLYNS KOST & HÄLSA - KOSTRÅDGIVNING OCH HÄLSOCOACHNING ONLINE
Välkommen hösten!

Välkommen hösten!

Hej!

Nu har jag alltså inte skrivit ett endast blogginlägg på över två månader – så det kan gå. Det har faktiskt varit ganska så skönt att koppla bort rätt mycket av många sociala medier över sommaren och tänka igenom lite hur jag vill ha det i framtiden. Men nu känns det skönt att höstterminen är i gång – dottern är lämnat på skolan och jag känner mig redo för en bra höst.

Största anledningen till att jag inte har bloggat något alls under sommaren är för att jag helt enkelt inte har haft något sug att blogga. Nu har jag det, men jag tänker att bloggen kommer de lite annorlunda ut i höst än vad den gjorde i våras. I våras blev det mycket fokus på informativa inlägg för jag tänkte att det skulle vara bra,  men det kändes aldrig riktigt rätt ändå. Jag har ju bloggat till och från i måååånga år och det som alltid har varit kul är ju att kunna skriva om livet. Så jag tänker att från och med i höst kommer bloggen vara mer personlig, men ändå med inriktning kost, hälsa och träning. Det kommer kännas mer ärligt och genuint att skriva om min egen träning och hälsa.

Höstens fokusområde och plan

Därför kan jag då börja med att skriva om min egen träning och hur min plan ser ut. Jag har skrivit lite om det på min Instagram redan. Jag kommer alltså att följa Styrkebyråns träningsupplägg som kallas för “Bli en beefcake – starkare i basövningarna”. Jag kommer köra 3-spliten, vilket alltså innebär tre stycken styrkepass i veckan. Min plan är att träna mån, ons, fre eftersom då har jag möjlighet att träna på dagen när gymmet brukar vara lugn och skönt. Min plan är att köra detta i alla fall året ut för att sedan utvärdera vad jag vill göra då.

Jag tänker att det här är också en bra träning inför att själv slipa på tekniken till min sista del i PT-utbildningen som jag genomför i oktober. Träna, träna, träna mycket på framför allt basövningarna.

De dagarna jag inte är på gymmet så är planen att få in yoga, rörlighet i framför allt baksida lår och promenader.

marklyft

Har du några träning/hälsoplaner inför hösten? Berätta! 

Detta inlägg har 8 kommentarer

  1. Heja, bästa övningen är marklyft som sjukgymnastvännen påpekade igen för mig i lördags.
    Det låter som en bra plan att du skriver om din egen träning och inspirerar på det viset.

    Även jag försöker få till 3 pass på gymmet. Fast det blir så många det blir. Och söndagar är ett säkert kort med få personer på “mitt” gym. Mina träningar går ut på både att få nervbanorna att skicka rätt signaler till rätt muskel så det är “långa kedja-övningar” som min naprapat kallar det + ren styrka för ben.

    Lycka till med träning!

    1. Ja, marklyft är en toppen bra övning! Och jag tycker i alla fall att man känner sig stark när man gör den 😉
      Marklyft är ju också bra för nervbanorna eftersom många motoriska enheter måste kopplas in vid sånna tunga övningar. 🙂

  2. Härligt. 🙂 Hade också sommaren tyst på bloggen men även på mina andra sociala medier då jag ville konsetrera på mig själv. Mådde riktigt dåligt ett tag.

    1. Ja, det är skönt att ta en paus från sociala medier ibland!

  3. Hoppas du kommer uppnå ditt mål j din träning

    1. Tack

  4. Vad kul att du utbildar dig till PT! Jag älskar styrketräning, iaf 1-2 ggr/v. Hela kroppen känns bra när man underhåller med denna träning! Lycka till 👍

    1. Ja, kroppen är ju gjort för att användas så den mår ju helt klart bra av det! Tack snälla 🙂

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Stäng meny